Så kom vintern

Det tog lång tid, men när väl snön kom så kom den med besked! Eller kommer kanske jag ska säga, för det snöar fortfarande ute. Är väl en 15-20 centimeter ute nu, fast de lär nog sjunka ihop när det blir mildare..



Epoxy blev fantastiskt glad när han kom ut imorse. Han bara sprang runt, åt snö och såg allmänt lycklig ut. Det gjorde nog jag med iofs. Sen blev han ännu gladare när en hundkompis kom springande. De busade runt i snön hur länge som helst. Ingen matte eller husse syntes dock till. Försökte få med mig de två galna hundarna för att leta efter den irländska setterns familj, vilket inte var det lättaste.

Till slut kom hon springande i snön, hans matte. Skämdes oerhört när hon såg att jag var där. Jag har nämligen fångat in denna hund en gång tidigare i höst. Men jag menade på att för min del var det bara bra, jag slapp pulsa runt på de oplogade vägarna för att rasta min hund - nu blev han trött av att leka istället. Settern hade dock inte på sig sitt halsband med telefonnummer på som sist, så jag föreslog att hon alltid skulle ha på honom det i fortsättningen :p

Dagens goda nyhet (förutom snön då) är att jag nyss fick ett samtal från vårt försäkringsbolag. Handläggaren var nämligen i färd med att betala ut ersättning för alla veterinärbesök som gjorts i samband med Epoxys allergi! Jippi! Innan jul och allt, det är helt perfekt :D

Ett tips dock till alla i färd med att köpa hund - självklart ska ni försäkra era djur, och se dessutom till att ta den högsta nivån! Vi tog den lägre nivån och det ångrar jag djupt idag. För bara 500 kronor extra om året hade vi fått dubbelt upp i maxersättning samt ersättning för läkemedel och rehabilitering. Med en allergisk hund blir det mycket medicin så vi hade helt klart tjänat på det. Sen hade vi med den försäkringen fått ersättning för en allergivaccinering, vilket vi inte kommer att få nu. Det känns väldigt tungt måste jag säga..  

Hursomhelst är jag väldigt glad att vi får några pengar överhuvudtaget!

Kvällen blir ensam som vanligt. Börjar vänja mig vid att T jobbar över varenda dag. Igår kom han hem vid halvnio. Nåja, ju mer han jobbar in desto mindre behöver han lägga sig minus på komptiden. Och snart får vi båda över tre veckors lov/semester!

Bara två skoldagar kvar nu..

Kommentarer
Postat av: Mormor Ulla

Hej du!

Ja,du vilken tur att ni tog försäkringen.Måste ju tycka att ni haft max otur med Epoxys hälsa. Har du nån aning om han kan räknas till normalfall? Börjar förstå att hundar fungerar i stort som vi människor. Det var väl så förr att om en hund blev skjuk så behöll man den inte.Jag är glad för er skull att ni fått en prognos o att E kan få hjälp. Jag får också jullov snart. Jobbar i veckan.Kram och hälsningar från ett kallt G.- 20 i skrivande stund. Vi ses.

2009-12-16 @ 15:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0