Dagtrött

Jag har hört talas om kvällströtta (exempelvis T) och morgontrötta (som mina småsyskon) personer, men själv skulle jag vilja kalla mig dagtrött!

Nu när vi på grund av den supersnabba föreläsaren slutar innan lunch varje dag, har jag verkligen märkt av detta fenomen. När jag är i skolan tvingas jag ju ändå att hålla mig vaken. Men när jag är hemma, ja då går det sämre. Har till slut fått ge upp tanken på att plugga under eftermiddagen, för jag somnar på en gång. Igår till exempel, när jag försökte läsa i boken, lyckades jag sova bort en och en halv timme..



När klockan närmar sig åtta på kvällen däremot, då är jag som mest taggad på att plugga. Bekymret är ju bara att jag inte kan hålla på hur länge som helst. Vid tio tjatar älskling på att jag ska komma och lägga mig, kvällstrött som han är. Ofta gör jag som han säger, men tar med mig böcker & papper i sängen.

Där kan jag läsa halva natten ifall jag skulle vilja. Att jag inte somnar DÅ är en gåta! Men man måste ju tvinga sig själv att sluta, om man vill ta sig upp på morgonen efter vill säga.. Har alltid haft svårt att somna på kvällarna, men såhär trött kan jag inte minnas att jag har varit. Kanske är tecken på min skoltrötthet.

Fick precis höra att jag inte får jobba något hemma på jul. Först blev jag jättebesviken - behöver verkligen pengarna. Sedan insåg jag att det nog var till det bästa ändå. Behöver faktiskt vila upp mig! Särskilt med tanke på att jag har två tentor precis efter jul. Så nu är jag glad ändå :) Och en värdslig sak som pengar är faktiskt inte lika mycket värt som att få spendera tid med sin familj!


Utsikten från mitt rum hemma hos föräldrarna. Julen -08

Ikväll blir jag själv. T ringde för ett tag sen och berättade att de skulle på julbord ikväll med jobbet, han och lillebror. Problemet var bara att vi har slut på mat härhemma (idag är det två veckor sen vi storhandlade), men det skulle älskling fixa genom att hämta upp sushi åt mig på hemvägen.

Tänka sig, när vi var ute och åt förra helgen hade jag tänkt äta så mycket sushi att jag inte skulle vilja äta det på länge. Mycket blev det också, minst 15 bitar. Men inte hjälpte det, jag är fortfarande SÅÅ sugen ;) Så det ska bli gott! Och så får jag lugn och ro ikväll när jag ska ta tag i pluggandet. Blir helt perfekt ;D


Kommentarer
Postat av: Dessan

Skönt med en kväll för sig själv! =)

Förresten, va ska du köpa till T. i julklapp? Jag har NOLL ideér över va ja ska ge till Pussis :S

2009-12-10 @ 19:25:26
URL: http://deessant.blogg.se/
Postat av: Mormor Ulla

Hej du! Här kommer jag med en trolig förklaring till din trötthet- mörkret. Vi lever ju i nästan ständigt mörker denna tid. Att du sover en stund på dan är inte konstigt utan bara en kroppens signal att den behöver det. Sen kommer kvällens insomningsproblem och det är inte heller konstigt. Du har ju redan sovit.Så brukar det gå för mig också om jag sover på dan. Då blir klockan både ett, två och tre på natten innan jag somnar.Du får som du säger vila under lovet. Välkommen hem förresten. Kram.

2009-12-11 @ 10:00:07
Postat av: Sofie

Mormor <- Hej! Ja det kan nog stämma. Med detta gråa väder blir det ju aldrig riktigt ljust.. Idag diskade och städade jag härhemma på eftermiddagen istället för att sova, det gav mig bättre samvete :p Men nu är jag riktigt trött istället. Tack så mycket, nu är det inte alls länge kvar! :D Kramar

2009-12-11 @ 22:41:27
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0