Tjära & kladdkaka

Så var man ensam igen då. Imorse sa jag hejdå till Tobias som åkte ned till Uppsala igen efter tre veckors semester här uppe i norrland. Jag som hade bestämt mig att inte gråta kunde inte hindra en tår eller två. Men jag vet ju att jag överlever, och så är det ju tur att telefonen finns. Hmm, T:s mobilräkning för förra månaden var tydligen på hela 750 spänn. Trots att han inte har nån minutavgift när han ringer till mig. Fast de är kanske inte så konstigt iofs, med tanke på att vi pratar i telefon minst fem gånger om dagen när vi är ifrån varandra :p Dig tröttnar jag aldrig på, sötnos ;)

Efter en stunds depp var det dags för ridtur. Vädret hade faktiskt blivit riktigt bra så vi bestämde oss för att rida barbacka ned till Vallviken och bada hästarna. Den där myggoljan (tjära + rapsolja) gör dem inte precis renare. Var riktigt mysigt att rida utan sadel, särskilt på Sofine som är så mjuk i steget. Blev lite trav & galopp också, och jag föll inte av ;) Tre timmar senare var vi tillbaka i stallet - och smorde in dem i myggoljan igen, suck... Hem och äta middag, och sedan var det bara att dra på sig ridkläderna igen. Denna gång red vi bara på lejdan utanför, Sofine var så trött när jag skulle hämta henne i hagen att hon knappt ville kliva upp. Men ändå så gör hon allt jag ber henne om utan protester. Fina häst! :)

Hann hem i vettig tid så jag duschade och cyklade ned till Ida & Ante. Vilket hundliv det blev. Och Epoxy gjorde ett hyss som jag bara vill glömma. Till slut lugnade dock allt ned sig och de bjöd på kladdkaka & kaffe, mums ;) På tisdagkväll ska vi spåra tillsammans, jag hoppas att Epoxy kan visa sina bättre sidor då :p



Nä, isäng med mig nu. Måste ju upp och jobba 7-16 imorrn, och sedan bara ta det lugnt eftersom lillasyster nu är på hemväg. Förresten gick det super för Storumans flickor -97 på fotbollsfestivalen, de vann finalen idag, grattis! :D Bådar gott inför säsongen..

Godnatt på er! Och älskling, det är så tomt utan dig ;( 

Kommentarer
Postat av: lillasyster

men, säger man a, så ska man säga b. vad gjorde epoxy för bus? :D



och jag får ingeting höra om robin, vad händer, är pippin död nu? haha

2009-08-05 @ 12:22:34
Postat av: Sofie

lillasyster <- nej, jag tänker glömma det för annars finns det risk att hans kulor ryker :/

håller som bäst på att knåpa på ett inlägg om Robin, det kommer någon gång..

2009-08-05 @ 22:48:55
URL: http://ofiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0