Till häst

Minsta lillasystern har sommarhäst i tre veckor, men från i onsdags har hon varit borta på Umeå fotbollsfestival (där hon för övrigt spelar final imorrn). Så då har jag fått ta över hästskötseln. Lite jobbigt var de väl att kliva upp och släppa ut hästarna innan jobbet. Men ridturerna är värda all trötthet och träningsvärk de medför! Åh vad jag har saknat att rida de där underbara ridskolehästarna! Inget elakt om hästarna vi rider i Uppsala men nog är det skillnad! Att kunna galoppera i full fart och ändå  vara in control. Nåja, dessa hästar jag ju ett X antal fler timmar på, så det blir nog bra till slut. Men en sån fin skänkelvikning i trav som Sofine gjorde idag, tar det nog läänge innan vi kan uppnå ;p

Älskling skulle ta lite kort, men det visade sig efteråt att alla blev suddiga, antar att linsen var skitig eller nåt. Ni får hålla till godo ;)


Jag med fina Sofine, som redan innan ridturen är trött



Glad Sofie, har fixat ett eget spö ;)


Försöker få upp lite fart :p

Härliga dagar har det varit, särskilt nu när jag har Tobias hos mig. Imorrnbitti åker han ned till Uppsala igen, och jag ska vara utan honom i fyra veckor till. Usch, det känns tungt. Särskilt när lillasyster kommer tillbaka imorrn så jag inte har hästarna att ägna tiden åt heller. Datorn tar han med sig dessutom. Var tar livet då vägen? Det kan bara tiden utvisa. Jag har iaf några saker kvar jag har tänkt hinna i sommar. Hoppas på bättre väder i varje fall. Hur som helst ska jag ta vara på den lilla tiden vi har kvar tillsammans. Kommer sakna dig, allra finaste!!

Kommentarer
Postat av: Ida

Det är Sara Johansson och hennes kille ^^,

2009-08-02 @ 13:14:25
URL: http://un4giveabl3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0