Snart slut

sommar, lov och saknad.. Känns redan lite höstigt i luften, sådär friskt. En del björkar har börjat gulna dessutom. Jag hoppas ändå på att det ska vara lite sommar kvar i Uppsala..

Tidigt fredagmorgon åker jag med T:s mamma & pappa neråt. Blir så skönt att slippa oroa sig för packning och hund.. Att hamna på rätt ställe direkt :) Ser fram emot helgen, mest för att få träffa älskling såklart, men det ska också bli trevligt att värma upp inför skolan genom att tillbringa helgen med hela svärfamiljen.

Jobbade ju i helgen, i lördags käkade jag surströmming till middag, på kyrkan. MUMS! Jag tror allvarligt jag skulle kunna äta surströmming en gång i veckan utan att tröttna på det, synd bara att det ska lukta så mycket. Äldsta kusinen satt bredvid under middagen, och frågade hur många strömmingar jag tänkte äta?. Svarade att jag brukar äta fyra, och skulle kunna äta mer om tiden räckte till. Han sa att han inte orkade äta mer än två. Tror du inte att han ändå tog fyra - tävlingsinstinkten tog vid :p Själv hann jag bara äta tre, som vanligt var jag sist att äta upp, hann ju knappt bli mätt. Varför ska jag jämt vara så seg?!  

Efter jobbet på söndagen gick jag och Ida på prommis med Pox och valpen, som numera har vuxit om "storebror". Hamnade hemma hos dem, drack kaffe och sedan fick jag en privat visning av Antes framsteg i jaktträningen. Jättekul! Fick verkligen inspiration till fortsatt träning, nu när Epoxy verkar ha fått tillbaka viljan. Dock slutade alltihopa med en liten olycka så att jag idag har riiktigt ont i armen. Men det går över ;)

Har faktiskt haft jättetrevligt på jobbet i veckan, dagarna har flugit iväg när jag har jobbat med en speciell arbetskamrat. Vi har pratat och skrattat i timmar - och upptäckt hur otroligt lika vi faktiskt är, trots en redig åldersskillnad. Jag som jämt tar åt mig av all kritik från andra människor, märkte att jag faktiskt kanske inte ska lägga ned så mycket tid på att ändra mig och försöka tycka annorlunda. Med tanke på att hon är så lycklig och har ett bra äktenskap, fastän (eller kanske just för att?) hon tänker precis som mig på många sätt. Hursomhelst, ifall vårt förhållande kommer se ut som deras om 30 år så ser jag verkligen framemot det! :D

Igår var jag upp till S-man en sväng efter jobbet för att fixa några ärenden. Passade på att hälsa på vännen D, lämna igen boken jag fick låna och så prata lite såklart. När jag kom hem var jag så otroligt trött att jag gick isäng på en gång, löste lite korsord, pratade med älskling och somnade sedan gott. Döm om min förvåning när jag var lika trött när jag vaknade imorse! Undrar om jag ändå inte har dragit på mig någon förkylning.

Idag har kroppen känts tung, både pga värken i armen och så nånting annat. Hoppas att det går över! Cykelturen med vovven imorse gick dock såå långsamt, hann inte med Pox :p Jobbade, och gick sen med hunden och plockade hallon. Hann just bara komma in och äta lite, så ringde Ida och frågade om jag ville ut på prommis. Såklart. Bra, sa Ida, för jag står redan här utanför och väntar. Haha, så det var bara att pallra sig ut. Hundarna blev som galna! Träffade på svärföräldrarna på golfbanan så en viss hund blev glad ;) När Ida gått hem, fortsatte jag till mormor. Hon var så snäll och kopierade några recept åt mig, måste använda upp lite älgkött ur frysen om jag ska kunna få in alla bär, rabarber och sånt ;) För ikväll har jag frusit in både hallon och mer rabarber. Mm, vad mycket paj jag ska göra! ;D

Dags att krypa i säng nu. Så att det blir fredag snart. Och jag tänker vara frisk med! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0