Med spänning

Just nu håller T på att visa Saaben för en eventuell köpare. Jag väntar med spänning på om några pengar ska komma in på mitt konto så jag kan shoppa lös ordentligt. Haha, nä så bra har jag det inte :p Men det ska bli så skönt att bli av med båda bilarna, V70n sägs vara såld redan i alla fall. Då ska vi (läs T) köpa en billigare bil som drar mindre soppa och passar bättre i stan. Fast den får ju inte vara för liten heller med tanke på hunden. Hoppas iaf att det blir en bil som vi kan trivas med och faktiskt vilja behålla en längre tid!

Ikväll har jag ju som sagt varit iväg och spårat med ett gäng från brukshundsklubben. Fick se lille Vector spåra i full fräs, vad duktig han var! Sen måste jag ju såklart också skryta på min egna monsterhund, som var taggad till tänderna innan spåret. Han lyfte inte nosen från backen en enda gång! Alla pinnar hittade han dessutom.

En dummy låg som spårslut - för er som svävar i ovisshet så är det en sådan som bilden ovan visar. Används vid apporteringsträning både på land och i vatten, istället för att man tränar med riktiga djur jämt (lite slöseri med liv, va). Vår vovve är ju en retriever = engelska för att hämta. Han är alltså avlad för att älska att hämta och bära grejor. Epoxy är således nöjd när han har en sådan i munnen. Tog av honom dummyn efter en stund och kastade iväg en boll som extra belöning, men Epoxy struntade totalt i bollen och spärrade på dummyn. Tänk ändå, han som älskar bollar så högt! Så det är ju ett bra tecken, ska försöka fokusera på det positiva ett tag tänkte jag ;) 

Han är inte så dum ändå, mitt flattebus <3




ps. 106 000 kronor på mitt konto nu, hör ju inte till vanligheterna om jag säger så ;) ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0