Med ett ord

När jag pratade med älskling häromkvällen så frågade jag honom hur han skulle beskriva sig själv med ett enda ord. Han svarade snabbt: IMPULSIV. Jag var mäkta imponerad över hans goda självkännedom, fast tyckte att ordet SPONTAN sa ungefär samma sak fast med mindre negativ klang.

T är verkligen spontan. Han lever sitt liv dag för dag och vill helst inte planera något i förväg. Han gör bara det han känner för, just då, och står nästan inte ut när han tvingas göra annat. Nåja, han går väl med på vissa saker för min skull, men han gör allt för att slippa. Samma sak när det gäller mat, T äter helst inte sådant han inte känner för att äta, och ifall han själv fick bestämma (:p) skulle han aldrig äta samma maträtt två gånger efter varann. Sina pengar vill han inte använda till sådant som kanske är väldigt bra att ha men inte är "kul". Det är därför vi t.ex. fortfarande är utan skohylla men har två platt-tv ;)

Så var jag ju tvungen att fundera ut hur jag skulle beskriva mig själv med ett ord. Det fick bli ORDNINGSSAM. För till stora delar så är jag T:s motsats. Jag hatar verkligen att göra grejor som jag inte haft minst ett par dagar på mig att planera. Det sista jag är, är spontan. Dessutom älskar jag verkligen att sortera grejor. Om det fanns ett yrke som hette "sorterare" hade jag lätt satsat på det (om det nu kunde ge några pengar). Kom ihåg en sommar då jag rensade ur mina föräldrars dåvarande kontor. Tänk ett helt rum fullt av pappershögar som bara väntade på att gås igenom, slås hål i och sättas in i olika pärmar - jag var salig!

Slutsatsen är att vi är väldigt olika på detta sätt. Tobias sa en gång att han tyckte att min icke-existerande spontanitet var min allra sämsta sida. På något sätt är jag lite nöjd över att just den sidan är min sämsta, för själv tycker jag såklart inte att det är så farligt :p Nog för att det skapar många och långa diskussioner oss emellan när det gäller just denna olikhet. Men hur skulle vara om vi båda var likadana? Om ingen av oss ville planera något i förväg, så skulle det nog inte bli mycket gjort (kanske någon läsare som känner igen sig :p), men samtidigt skulle det inte heller bli så bra om båda skulle planera in i oändligheten. Inget skulle nog bli gjort då heller... Så jag är faktiskt glad att vi är olika på den punkten! Dessutom lär vi oss hela tiden av varandra, jag försöker bli mer spontan och T lär sig att planering kan vara bra ibland ;) 

SÅ nu utmanar jag er läsare (för jag VET ju att ni finns), att kommentera och beskriva er själva med ett ord.
Det är inte så lätt, men försök! Jag vill ju lära känna er också :D





Kommentarer
Postat av: lillasyster

Haha oj, lite svårt att beskriva sig själv med bara ett ord, men impulsiv kan stämma in på mig också.. Men mest passande är nog tankspridd. Jag har förmåga att glömma, typ, allt. skulle behöva lite av din organiserade sida.. ;)



Sen är det bra med motsatser. Jag och Joel är väldigt lika på många punkter. Men nåt som skiljer oss åt är att han är lugn som en ko medan jag är lättretlig (som du kan va) hihi. Han håller mig nere på jorden. :)

2009-08-06 @ 13:12:33
Postat av: Sofie

lillasyster <- jag tycker att du är omtänksam!

Haha, lättretlig är jag faktiskt inte jämt, typ en vecka i månaden och så när jag är trött & hungrig. Så rätt ofta då kanske :p Skulle snarare kalla mig känslig - tål inte skämt och tar lätt illa upp av vad andra säger och gör. Men där är vi nog ganska lika tror jag ;)

2009-08-06 @ 17:53:27
URL: http://ofiie.blogg.se/
Postat av: Erica

sv: Jag känner precis samma sak! Det känns hemskt att vilja ha november när det är sommar. Men jag vill så gärna se New Moon, pronto! ;)

Hoppas att du fortsätter kika in -och kommentera bloggen!



, beskriva mig med ett ord.. generös skulle kanske passa :p att sätta namn på sig själv är fruktansvärt svårt!

kram

2009-08-06 @ 18:59:13
URL: http://ericaarebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0