Drömsömn

Imorse hade jag min första sovmorgon på länge. Hade ändå ställt väckarklockan hyfsat tidigt, men beroende av snooze-funktionen som jag är, dröjde det en timme innan jag faktiskt klev upp. När jag snoozar på morgonen får jag lättare att komma ihåg mina drömmar, vilket kan ge en angenäm start på dagen. Andra gånger förstör de hela min förmiddag, och det var vad som hände idag.

Jag drömde den värsta mardröm jag kan tänka mig. Min framtid försvann. Älskade T hade lämnat mig. Och skaffat en ny flickvän. I drömmen gjorde jag verkligen allt för att få tillbaka honom. Försökte prata med honom, övertyga honom om att vi hör ihop. Försökte hålla kvar honom tills han ångrade sig. Försökte stjäla en kyss, för att han skulle minnas hur bra vi hade det. Men det var fullständigt lönlöst. Han bara log och sa att han gått vidare.

Till slut skaffade jag mig en ny kille. Av den hemska anledningen att jag ville göra T svartsjuk, och hoppades på att han då skulle ta sitt förnuft till fånga och komma tillbaka till mig. Men han blev bara glad för min skull och tyckte det var bra att jag också hade gått vidare. Jag mådde så fruktansvärt dåligt! Försökte iaf ge den nya killen en chans, men vad han än sade och gjorde så jämförde jag honom med T - och ingenting kunde mäta sig med honom.

Jag kände den så tydligt, känslan av att ha förlorat mitt livs kärlek. Den grävde ett stort svart hål i mig. Sedan vaknade jag helt förtvivlad. Var tvungen att ringa älskling på en gång, bara för att höra hans röst. Han undrade varför jag var vaken så tidigt så jag berättade om drömmen. Han svarade såklart att jag inte behövde oroa mig. Du har mig ju. Och jag älskar dig. 

Trots det kunde jag inte riktigt släppa den där känslan, den finns fortfarande kvar i mitt medvetande. Idag känns det verkligen jobbigt att vara 75 mil från min älskling. Hela 19 dagar kvar är det dessutom innan jag får krypa in i hans famn. Måste hitta på något för att fördriva tiden. Ska gå och sysselsätta mig med att packa färdigt det sista. Imorrn åker vi till Hemavan och ska fjällvandra. Hoppas på riktigt härlig vecka, med många nya upplevelser och ett minne för livet!




Kommentarer
Postat av: Bias

Du har absolut inget att oroa dig över, ja vill inte ha någon annan än dig.

Hoppas ni får de kul på fjällturen, blir riktigt avis på er =). Älskar dig snygging!!! / DIN Tobias

2009-08-10 @ 21:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0