Valborgslov!

Ja vi har sån tur att vi får ha ett lov! Slutade 12 igår och är ledig tills på måndag, hela FEM dagar ledigt! Måste väl ändå försöka plugga lite inför tentan nästa fredag.

Valborg firas oerhört här i Uppsala, faktiskt årets största händelse i studentvärlden. Med sina 100 000 firande personer är evenemanget störst i Europa, enligt UppsalaDirekt.com. Firandet börjar redan idag, som kallas Kvalborg. Imorgon är det bland annat forsränning i Fyrisån, silluncher, konserter, champangegalopp, mm mm.

Jag själv ska på picknick i en park med några vänner, där vi förhoppningsvis kan få en skymt av de galna forsrännarna. Håller på att baka en kaka nu som jag ska bjuda på, sen blir det att marinera köttet som vi ska grilla på eftermiddagen. På kvällen kommer de andra att gå ut på nation, själv tänker jag dra mig hemåt till älsklingen. Kan ju inte missa agilityn! ;)

Nog om det, igår eftermiddag åkte jag in på stan för att inhandla lite nya sommarkläder. Man kan ju inte gå omkring i svart och grått när solen skiner! Kom hem vid sju och överaskades av en nystädad lägenhet, Tobias höll som bäst på att ställa i ordning ute på balkongen. Åt middag på våra nya utemöbler och njöt av den ljumma kvällen. Underbart! :D Nu saknas bara lite blommor, och gärna ett golv :p

Måste erkänna att jag ser fram emot maj månad i Uppsala! :D

Kommentarer
Postat av: Ida A

Det låter som att ni har det helt underbart där nere! :) Härligt! Nu är hemsidan uppdaterad :p

2009-04-29 @ 14:53:09
URL: http://www.luckylad.se
Postat av: dessan

vilket härligt långlov! (:

Själv får jag int nå lov förrän imorrn efter kl 12 då tentan är skriven. :(

KRAM

2009-04-29 @ 15:25:20
Postat av: Inger

Vilket härligt liv!!!

2009-04-30 @ 11:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0