Tjii fick jag

Måste berätta om en lite rolig grej som hände idag :)

Var ute och gick med hunden imorse bakom parken i vårt område. Epoxy sprang som vanligt upp på en stor kulle. Högst upp stannade han och tittade ner på mig. Precis då tänkte jag på hur duktig han är numera, att han inte alls längre är den där jobbiga hunden som nästan tog kål på mig i januari och februari. Jag tittade tillbaka på Epoxy och såg glad ut...
...men det skulle jag aldrig ha gjort. Självklart tog han det som ett "okej" och stack iväg nedförs i en välda fart, utom mitt synhåll. Tänkte i mitt stilla sinne att han nog kommer tillbaka snart. Plötsligt hör jag ett barn skrika NEEEEEJ! Hinner inte mer än tänka Ånej, så ser jag Epoxy komma nerför kullen i hög hastighet. Raka vägen fram till mig, stolt som en tupp, med en frisbee i munnen!

"Titta matte vad jag hittade!"  såg han ut att säga. Samtidigt hör jag barnet skrika: Hunden tog min frisbee! Det var bara att knyta fast hunden, knata upp för kullen och lämna igen frisbeen. Ungen blev som tur var bara glad, dessutom har jag ju en retriever som inte tuggar utan bara bär, så frisbeen var hel.

När jag kom tillbaka till Epoxy stod han och trampade, het på gröten. Han trodde såklart att jag hade gått iväg och gömt frisbeen, vilket vi ju iofs brukar göra med hans dummys. Men nu gällde det ju en frisbee som han tagit från ett barn! Som han nu var helt säker på att den tillhörde honom. Hmm, hans dåliga samvete gäller tydligen inte i alla situationer. Nåja, jag kunde inte mer än skratta, trots att situationen var ganska pinsam.

Som avslutning måste jag bara säga att, förutom detta missöde, är faktiskt Epoxy tillbaka i sina gamla gängor. Han drar inte i kopplet, bryr sig inte om andra hundar, och bäst av allt - han lyssnar igen! Otroligt glad och lättad gör det mig! :D



Bjuder på en dagsfärsk vårbild från Uppsala :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0