Sommar?!

Nog måste det ju höra till definitionen av sommar att det är över 20 grader varmt och jag ligger och solar på en filt?! I så fall är det helt klart sommar här i Uppsala! Helt underbart har det iaf varit idag. Jag och Epoxy på picknick, dessutom lyckades jag faktiskt göra klart arbetsfrågorna inför imorgon. Som planerat blev det även en tripp till IKEA. Först var det dags att inhandla lite nya skor. Tobias hittade både ett par nya Puma-sneakers på Stadium och ett par finskor på Skopunkten. Pga deras kampanj Tag 3 betala för 2 fick jag alltså välja två skopar till mig själv. Förutom ett par enkla sommarskor kärade jag ned mig totalt i ett par högklackade! Får väl se om jag lyckas gå i dem, men de fick iaf följa med hem!  Är dom inte underbara?! ;D

 

Sen så fick vi se nya Ikea från insidan för första gången. Stort och rymligt, högt i tak. Men annars var det väl ganska likt det förra :p Vi hittade lite smågrejor som saknades hemma, bla en stor glasskål som jag saknat länge. 29 kronor, som hittat! Dessutom hade de billiga och smidiga klaffbord och -stolar som jag köpte till vår balkong. I veckan ska vi röja upp där, och kanske inhandla en blomlåda och annat för att höja trivselfaktorn. Som jag har längtat till att få sitta där och fika, läsa och njuta av värmen! 

På tal om att läsa vaknade jag ännu en morgon på ett annorlunda sätt. Kvart i sex och kunde absolut inte sova. Så jag läste Potter i två timmar, sedan kunde jag sova en stund innan Tobias vaknade. Behöver jag säga att den snart är slut?! :p

Sen så glömde jag ju berätta att vi red ut för första gången i veckan, jag och L. Vi var lite smått spända över hur det skulle gå, med tanke på att det även var hästarnas första uteritt för året, plus att vi blivit förvarnade om att de kunde vara rätt skeptiska. Red ett par varv på ridbanan först, eftersom fåglarna ute vid skogsbrynet verkade helt tokiga och lät värre än allt. När Jennifer vant sig vid ljudet red vi ut på vägen. Hästarna protesterade på en gång och började backa. Sedan gick det bra en bit - tills de började backa. Och backa. Riktigt skickliga på att backa rakt var de iaf. Och verkade annars helt lugna. Tur att de är för snälla för att göra några värre uppror! Väl av vägen gick det bra - tills vi kom fram till en bro då de började: backa. Backa. Backa. Backa. Jag trodde aldrig det skulle ta slut! Till sist fick L hoppa av Caxe och leda honom över, då gick det bra. I efterhand fick vi höra att han i själva verket alltid blev ledd över bron. Inte så konstigt att vi hade problem! Väl bortanför bron tyckte hästarna (och vi) att det var riktigt roligt! Jennifer trampade på med ännu längre steg än vanligt :) Ska bli kul att rida ut igen i veckan!


Uppsala är verkligen vackert den här årstiden!

Kommentarer
Postat av: dessan

oj, vilken sommar ni redan verkar ha där! gud, vad härligt! :)

2009-04-27 @ 15:36:03
Postat av: Lina

Tack! Snart är det över och då är det valborg! Ja, vi ska nog hänga i Ekonomikumparken. :-)

2009-04-27 @ 16:46:06
URL: http://anill.blogg.se/
Postat av: Inger

Men åh! Det låter så härligt. Vilken fin bild på Epoxy!Jag vill också ha sommar! I helgen ska väl värmen komma ända upp hit. Vi ska i alla fall till fjällen och åka skidor o skoter:)

2009-04-29 @ 10:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0